Czy Metallica się sprzedała? Kolejny #zływieczór

Może nie skończyła się na „Kill Em’ All”, ale wysokimi cenami biletów na swój polski koncert Metallica wzbudziła sporo kontrowersji, zrażając do siebie część wieloletnich fanów. Czy rzeczywiście jest się na co złościć, 13 maja w krakowskiej Spółdzielni Ogniwo zastanowią się uczestnicy kolejnego spotkania z cyklu #zływieczór.

O koncercie Metalliki, który odbędzie się 28 kwetnia 2018 r. na deskach Tauron Areny Kraków, zrobiło się głośno na długie miesiące wcześniej – i to z co najmniej kilku powodów. Wiele emocji wzbudziły ceny biletów, sięgające nawet 10 tys. zł. Co mówią one o zespole i kierunku, w jakim zmierza dziś metal? Na te i inne pytania odpowiedzi poszukają uczestnicy kolejnego spotkania z cyklu #zływieczór.

W spotkaniu wezmą udział m.in. Agnieszka Barańska (Radio Kraków), Lesław Dutkowski (twórca kultowego Metal Maxa), Jarek Szubrycht („Gazeta Magnetofonowa”), Łukasz Szymański (Overkill.pl) i Zbigniew Zegler (Universal Music Polska). Początek o godz. 19.15. Miejsce: Spółdzielnia Ogniwo w Krakowie.

„Niektórzy mówią, że Metallica sprzedała swoje idee i zmieniła się w markowe przedsiębiorstwo. Ale czy kiedykolwiek stały za nią jakiekolwiek idee poza coraz większą sławą, solidną zabawą, a wreszcie komercyjnym sukcesem?” – zastanawiają się organizatorzy i dodają: „Kolejny #zływieczór, dla którego punktem wyjścia są dyskusje wokół krakowskiego koncertu Metalliki, to świetna okazja, żeby porozmawiać o muzyce, komercji i autentyzmie. Wszak i metal po części jest dziedzicem hippisowskiej wiary, że młodzi zmieniają świat na lepsze, a przynajmniej kontestują świat starszych od siebie. Ale dziś, gdy „Seek & destroy” i „The Four Horseman” to dość leciwe kawałki, trudno byłoby uwierzyć Metallice, że wciąż chce zadzierać z całym światem, że ma gdzieś mieszczańskie konwenanse itp.”.

Jarek Szubrycht napisał natomiast na blogu: „To smutne, że człowiek żyje tak długo, że musiał doczekać czasów, kiedy jego idole z lat pacholęcych – którzy zostali idolami nie tylko dlatego, że grali fajne piosenki, ale też dlatego, że byli jak starsi kumple, totalnymi swojakami, fanami Venom w podartych dżinsach – dali się zżuć i strawić muzycznemu showbizowi tak bardzo, że stali się uosobieniem jego najgorszych bolączek”.

A może nic się nie stało i marudzą po prostu ci, którzy nie zdążyli kupić albo nie stać ich na bilety?

W imieniu organizatorów zapraszamy na #zływieczór!

#zływieczór to cykl debat poświęconych muzyce metalowej organizowanych w Spółdzielni Ogniwo z inicjatywy Krzysztof Wołodźki, dziennikarza i publicysty.

Merch Metalliki dostępny via [link]

Komentarze

Dodaj komentarz