Paranoiczny wpis posłanki Pawłowicz, która postanowiła zaatakować na Facebooku m.in. „niemieckie szmaty”, „piątą kolumnę” i „satanistów”, skomentował Nergal. „Europo, ratuj nas przed karykaturą człowieczeństwa” – napisał lider Behemotha na swoim oficjalnym profilu.
Krystyna Pawłowicz to jedna z najbardziej kontrowersyjnych osób zasiadających w sejmowej ławie. Posłanka Prawa i Sprawiedliwości znana jest z agresywnych wypowiedzi pod adresem politycznych oponentów (w szczególności: „lewaków”), które przysporzyły jej wrogów również wśród zwolenników własnej partii. Sama posłanka wydaje się jednak niewzruszona i na Facebooku znów wskazuje wrogów Polski, jej zdaniem będących zagrożeniem dla całej Europy.
„Nastały w Europie czasy bezczelnych zdrajców, niemieckich szmat, piątych kolumn, totalistów skorumpowanych alkoholików, lewaków (…) – wylicza posłanka, na końcu swojego wpisu stwierdzając: „Katolicka Polska trwa, broni się. Węgry tez”.
Wpis posłanki Pawłowicz wywołał lawinę komentarzy, również tych negatywnych. Do osób, które odniosły się do słów posłanki PiS, dołączył Nergal.
„Krystyna Pawłowicz. Gwałt i zbrodnia na inteligencji ludzkiej. Europo, ratuj nas przed karykaturą człowieczeństwa” – dosadnie wyraził się lider Behemotha na swoim fanpage’u.
Wpis Nergala udostępniamy poniżej.
Pomiędzy Nergalem a stronnikami PiS iskrzy nie po raz pierwszy. Przedstawiciele ugrupowania opowiedzieli się przeciwko liderowi Behemotha m.in. w głośnym procesie będącym konsekwencją podarcia przez Nergala Biblii w czasie koncertu. W zeszłym roku natomiast zbojkotować występ Behemotha w Poznaniu próbował Zbigniew Hoffmann, wojewoda wielkopolski z ramienia PiS, który poparł protest Poznańskiego Związku Patriotycznego „Wierni Polsce” domagającego się odwołania koncertu.
Korzystając z okazji, przypominamy o jednym z dwóch koncertów Behemotha, które odbędą się w Polsce w tym roku. Pisaliśmy o nim w artykule: „Behemoth zagra na Merry Christless. Dwa polskie koncerty zespołu w 2017”.
Merch Behemotha dostępny na RockMetalShop.pl via [link]
fot. Andreas Lindmark (CC BY-SA 2.0)