Zmęczeni ciągłym prognozowaniem śmierci muzyki gitarowej? My też, ale jest nadzieja. Jak informuje zajmująca się sprzedażą muzyki niezależnej w sieci platforma TuneCore, heavy metal był najprężniej rozwijającym się sprzedażowo gatunkiem muzycznym w 2018 r.
Z danych opublikowanych przez TuneCore jasno wynika, że sprzedaż muzyki w internecie przynosi coraz większe dochody, a artyści cieszą się coraz większym zainteresowaniem. W pierwszym kwartale 2019 r. wykonawcy korzystający z TuneCore zarobili ponad 80 mln dolarów, co oznacza przeszło 20-procentowy wzrost w stosunku do roku ubiegłego.
Na tym nie koniec. Coraz większe dochody platforma odnotowała z serwisu YouTube, co oznacza, że niezależni twórcy stają się coraz poważniejszymi graczami w największym serwisie video na świecie.
„W 2019 r. upatrujemy doskonały czas, by pomóc naszym klientom zbudować stabilną karierę, szukając nowych źródeł przychodów w różnych formatach i kanałach komunikacji” – komentuje TuneCore.
Co ciekawe, czarnym koniem w stawce okazują się reprezentanci heavy metalu. Z zestawienia Tune Core wynika, że to sprzedaż ich muzyki osiągnęła największy wzrost. W 2018 r. wyniósł on 154 proc. Powody do radości mają też wykonawcy j-popu, k-popu, r&b i soulu.
Pełną treść zestawienia znajdziecie via [link]
TuneCore to jedna z wiodących platform pośredniczących w sprzedaży muzyki online i promocji niezależnych twórców. Firma współpracuje m.in. z takimi serwisami, jak iTunes, Apple Music i Spotify. Główna siedziba TuneCore znajduje się w Nowym Jorku.
fot. Lilly M (CC BY 3.0)