Pamiętacie jeszcze Amy Lee wspinającą się na monstrualny wieżowiec? Singiel „Bring Me To Life” Evanescence przekroczył właśnie magiczną granicę miliarda odtworzeń w serwisie YouTube.
Wydanie w 2003 r. singla „Bring Me To Life” otworzyło Evanescence drzwi do międzynarodowej kariery. Utwór do dziś hula tak po rockowych, jak i mainstreamowych rozgłośniach. Na popularności nie trafi też teledysk, który dla Evanescence stworzył Philipp Stölzl. Klip ma już miliard wyświetleń w serwisie YouTube. Jest to wynik tym bardziej imponujący, że teledysk nie trafił na YouTube od razu po premierze, a dopiero w 2009 r.
Klip w swoich czasach robił wrażenie. Ubrana w zwiewną nocną sukienkę Amy Lee, wokalistka Evanescence, wspinająca się po dachu wieżowca i zespół grający w jednym z okien, a przede wszystkim scena ich spotkania i Amy bezwładnie spadająca w przepaść – tych obrazów nie da się zapomnieć.
Singiel „Bring Me To Life” przypominamy poniżej.
– Nie wiedziałem, czy będę potrzebował kaskaderki do większości ujęć, co mocno by mnie ograniczało, ale koniec końców okazało się, że Amy zrobiła wszystko sama, godzinami wisząc na ramieniu Paula (McCoya, wokalisty 12 Stones, który wystąpił w klipie – red.) bez jakichkolwiek oznak zmęczenia – w jednym z wywiadów teledysk do „Bring Me To Life” wspominał jego reżyser.
– Napisałam ten utwór o swoim obecnym mężu jeszcze przed naszym ślubem – wspominała z kolei Amy Lee. – Byłam w trudnym momencie i złej relacji. Josh, mój obecny mąż, był wtedy jedynie moim znajomym i osobą, którą ledwo co znałam. To było nasze trzecie czy czwarte spotkanie. Poszliśmy do restauracji, kiedy nasi przyjaciele pakowali samochód. Usiedliśmy naprzeciw siebie, a on powiedział „Czy jesteś szczęśliwa?”. Zbiło mnie tym z tropu i poczułam, że to przeszyło moje serce, bo wydawało mi się, że całkiem nieźle udaję, a jednak wyszło na to, że ktoś potrafił mnie przejrzeć. O tym jest pierwsza linijka tekstu: „How can you see into my eyes like open doors?”.
Singiel „Bring Me To Life” znalazł się na debiutanckim albumie Evanescence „Fallen”. Krążek rozszedł się w wielomilionowym nakładzie i zdobył dwie nagrody Grammy: w kategoriach „Best New Artist” i „Best Hard Rock Performance”.
Koszulki Evanescence oraz pełen merch zespołu znajdziecie na RockMetalShop.pl.