Takie rekordy cieszą. Utwór „Smells Like Teen Spirit” z płyty „Nevermind” Nirvany oficjalnie przekroczył magiczną granicę miliarda odsłon w serwisie YouTube. To drugi najpopularniejszy teledysk nagrany w latach 90. po „Novemver Rain” Guns N’ Roses.
Ten klip to dowód na to, że nawet na szkolnej sali da się nagrać teledysk, który na trwale zapisze się w historii muzyki. Nagranie ujęć do „Smells Like Teen Spirit” nie pochłonęło wielkiego budżetu. Zamiast wielkiej pompy, z którą swoje klipy realizowały gwiazdy początku lat 90., członkowie Nirvany postawili na punkowy klimat, co jak się później okazało, bardzo się opłaciło.
Dziki koncert na obskurnej sali gimnastycznej, zagrany dla nieokrzesanej bandy amerykańskich licealistów i cheerleaderek ubranych w sukienki z anarchistycznymi motywami, stał się podstawą jednego z najpopularniejszych teledysków swoich czasów. Klip do „Smells Like Teen Spirit” jako drugi teledysk z lat 90. przekroczył właśnie granicę miliarda odsłon w serwisie YouTube. Do tej pory sztuka ta udała się wyłącznie „Novemver Rain” Guns N’ Roses.
Znakomite wyniki obu klipów pokazują, jak silną muzyką rock był w latach 90. Co ciekawe, najpopularniejszy na YouTube utwór kolejnej dekady również został nagrany przez rockową kapelę. Rekord lat 2000 należy bowiem do „Numb” Linkin Park. Teledysk do superprzeboju Linkin Park liczy sobie przeszło 2 mld odsłon.
Przypomnijmy: album „Nevermind”, z którego pochodzi „Smells Like Teen Spirit”, ukazał się w 1991 r. Wraz z premierą płyty zaczęła się globalna popularność Nirvany i sceny Seattle. Szacuje się, że światowa sprzedaż „Nevermind” przekroczyła 30 mln egzemplarzy, co czyni krążek jednym z najpopularniejszych albumów muzycznych na świecie.
Historię Nevermind przypominaliśmy via [link]
„Nevermind” i inne płyty Nirvany oraz pełen merch zespołu znajdziecie na RockMetalShop.pl via [link]