Miliony fanów na całym świecie, oszałamiające wyniki sprzedaży muzyki i koncerty, które wyprzedają się na pniu – Metallica to prawdopodobnie największa marka w rockowo-metalowym biznesie. Sekretem popularności zespołu podzielił się jego menadżer, Peter Mensch.
O niesłabnącej popularności Metalliki Peter Mensch opowiedział na niedawnej konferencji International Live Music Conferencje w Londynie.
– James Hetfield trafia do ludzi, do których nie trafia nikt inny. To właśnie dlatego Metallica jest tak popularna, jak jest. Nikt nie może się nawet do nich zbliżyć. Jeśli hard rock to utrata zahamowań czy frustracja, James Hetfield, a zwłaszcza jego teksty, do dziś są cholernie wściekłe. Jego też napędza nienawiść – stwierdził Mensch.
Jak przypomina serwis Blabbermouth.net, na początku roku Mensch wyjaśniał w BBC, że Metallica mogła w ostatnich latach trzykrotnie podnieść ceny biletów na koncerty, nie tracąc przy tym fanów. Menadżer tłumaczył to faktem, że upowszechnienie się strumieniowania muzyki zmusiło wykonawców do częstszego koncertowania w celach stricte zarobkowych.
– Zainteresowanie koncertami wzrosło, a wkrótce poszły za tym ceny biletów. Przez lata niczego nie wydawaliśmy. Tak właśnie działamy. Gramy dla ludzi. Zespoły rockowe zawsze musiały tak robić. W ostatnich kilku latach sprawdzaliśmy różne rzeczy. Zorientowaliśmy się, że ceny najdroższych biletów mogą być wyższe niż były. Podnieśliśmy je. Nie było żadnego sprzeciwu publiczności. Ceny biletów zmieniły wszystko – powiedział Mensch.
Słowa menadżera Metalliki znajdują odbicie w rzeczywistości, a fakt, że Metallica zapełnia największe hale koncertowe świata, jest niezaprzeczalny. Przykładem na to mogą być niedawne występy grupy w londyńskiej O2 Arenie z 22 i 24 października 2017 r., na których Metallica zgromadziła rekordową publiczność liczącą przeszło 22 tys. osób, bijąc rekord frekwencji na koncercie należący do Muse. Również w Polsce koncert Metalliki – choć przez wielu uznany za stanowczo za drogi – wyprzedał się jeszcze w dniu rozpoczęcia sprzedaży biletów.
Przypomnijmy: polski koncert Metalliki odbędzie się 28 kwietnia 2018 r. w Krakowie. Wydarzenie będzie częścią trasy promującej wydany w 2016 r. album „Hardwired… to Self-Destruct”.
Naszą recenzję „Hardwired” sprawdzicie via [link]
Merch Metalliki, w tym całą gamę ciuchów i gadżetów związanych z „Hardwired”, znajdziecie na RockMetalShop.pl via [link]
fot. Ralph Arvesen (CC BY-SA 2.0)