Guns N’ Roses biją kolejny rekord. Jak ustalił „Forbes”, teledysk do „November Rain” to najpopularniejszy klip lat 90. – pierwszy, który osiągnął ponad miliard odtworzeń w serwisie YouTube!
Teledysk do „November Rain” to produkcja absolutnie ponadczasowa. Klip od lat cieszy się niesłabnącą popularnością, która po powrocie grupy (przypomnijmy: Guns N’ Roses wrócili do gry w 2016 r.) osiągnęła apogeum. W 2017 r. „November Rain” codzienie oglądało przeszło pół miliona użytkowników YouTube. W ostatnich miesiącach niewiele się w tej kwestii zmieniło. Efekt: ponad miliard odtworzeń w najpopularniejszym serwisie video na świecie.
Jak odnotowuje „Forbes”, wyniku zbliżonego do „November Rain” nie osiągnął żaden teledysk wyprodukowany w latach 90. Co więcej, lepszej oglądalności nie ma też żaden klip pochodzący z dekady poprzedzającej, czyli z lat 80.
Jak „November Rain” ma się do innych teledysków Guns N’ Roses? Na drugim miejscu pod względem popularności plasuje się „Sweet Child O’ Mine” (692 miliony). Podium zamyka „Don’t Cry” (471 miliony). Tuż za nim znajduje się „Estranged” (111 miliony).
Przypomnijmy: „November Rain” pochodzi z wydanej w 1992 r. płyty „Use Your Illusion”. Utwór został napisany wcześniej, bo jeszcze przed oficjalnym debiutem Guns N’ Roses. Jego pierwotną wersję – bez posągowych, orkiestrowych aranżacji – zespół udostępnił wraz z końcem czerwca. Pisaliśmy o niej w artykule” „Guns N’ Roses publikują nagranie „November Rain” z 1986 r.!”.
Teledysk do „November Rain” wyreżyserował Andy Morhan. Jego budżet przekroczył milion dolarów. Na potrzeby klipu wynajęto teatr w Los Angeles. W swoich czasach był to najdroższy teledysk, jaki kiedykolwiek stworzono.
Teledysk do „November Rain” udostępniamy poniżej.