Francuska Gojira jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych zespołów metalowych ostatnich lat. Tym razem grupa podjęła współpracę z firmą EA Sports przy promocji nowej odsłony gry z serii NHL.
Branża gier potrafi zaskakiwać co roku wieloma niespodziankami. Tym razem twórcy symulacji rozgrywek hokejowej ligi NHL przygotowali wyjątkową ścieżkę dźwiękową w której pojawią się utwory takich wykonawców jak m.in. Ghost, KoRn, Motionless in White, Kasabian, Muse czy właśnie Gojira.
W niedawnym wywiadzie dla kolumbijskiej stacji Radioactiva, perkusista i współzałożyciel Gojiry, Mario Duplantier, został zapytany jak on i jego koledzy odkrywają nowe muzyczne obszary za każdym razem gdy tworzą album. – Nie jest to zbyt intelektualny ani mentalny proces. To przede wszystkim organiczna praca. Dużo improwizujemy, a kiedy pojawi się coś naprawdę interesującego, mówimy „Zróbmy coś z tego motywu”. Dzięki temu wciąż udaje nam się znajdować nowe rozwiązania. – opowiada perkusista.
– Gojira to przede wszystkim zespół koncertowy. Dziewięćdziesiąt procent naszego życia to trasa. Jeden zamknięty krąg. Przyjazd na miejsce, próba, koncert. I tak przez cały czas. Gramy na całym świecie więc kiedy bierzemy się za nową piosenkę chcemy mieć z tego wielką frajdę. Często wręcz nieświadomie używamy prostych technicznie, wręcz prymitywnych motywów które łatwo wpadają w pamięć. Myślę, że to też bardzo przyciąga większą ilość ludzi niż karkołomne, szalone popisy. – komentuje twórczość Gojiry Mario.
Ostatni album Gojiry „Fortitude” ujrzał światło dzienne w kwietniu 2021 roku. Obecnie grupa intensywnie koncertuje promując wydawnictwo.
Nowa odsłona serii „NHL 23” ukaże się 14 października.