Kurz po europejskich koncertach Metalliki jeszcze nie opadł, ale legenda thrash metalu już zapowiada powrót do Europy. Konkretne daty mają zostać podane we wrześniu. W grę wchodzi maj 2019 r.
„Czterej jeźdźcy” mają za sobą długą serię 24 występów w Europie, w ramach której dotarli również do Polski, odwiedzając Kraków. Metallicę czeka teraz chwila zasłużonego relaksu, a następnie – kolejna seria koncertów (wraz z końcem lata zespół po raz kolejny zaatakuje USA).
Jeśli jednak spodziewacie się, że trasa promująca wydany w 2016 r. album „Hardwired… to Self-Destruct” zakończy się w 2018 r., jesteście w błędzie. W maju 2019 r. grupa ma wrócić do Europy. Szczegóły kolejnej części europejskiej odsłony WorldWired Tour mamy poznać we wrześniu.
Czy czeka nas powtórka z Krakowa? Tego nie można wykluczyć.
Warto odnotować, że w samym 2017 r. Metallica zarobiła na WorldWired Tour przeszło 150 mln dolarów, z czego najwięcej – bo aż 110 mln – w Stanach Zjednoczonych. Również w Polsce zespół cieszy się ogromną popularnością. „Hardwired… to Self-Destruct” był drugim najchętniej kupowanym albumem muzycznym w Polsce w 2016 r., przy czym należy pamiętać, że ukazał się w listopadzie (dokładnie 18 listopada). Ogromnym zainteresowaniem cieszył się także krakowski koncert formacji, który wyprzedał się na pniu i był szeroko komentowany w mediach.
– Mówimy sobie: „Cholera, ludzie naprawdę wciąż się nami interesują i to tak, jak 10 lat temu” – w wywiadzie dla „Rolling Stone’a” popularność grupy komentował niedawno Lars Ulrich, perkusista Metalliki. – To bardzo inspirujące. Zmusza nas to do trzymania ręki na pulsie.
– Granie trasy stadionowej, to doskonała okazja do spojrzenia na to, jak dobrze ludzie przyjęli materiał z naszej ostatniej płyty. Wokół zespołu jest teraz dużo dobrej energii – zakończył perkusista.
Przypomnijmy: koncert Metalliki w Krakowie odbył się 28 kwietnia. Był to 11 występ zespołu w naszym kraju.
Merch Metalliki, w tym bestsellerowe wzory koszulek i inne produkty, znajdziecie na RockMetalShop.pl via [link]
fot. Ralph PH (CC BY 2.0)