Sabaton nie rzuca słów na wiatr. Zespół zaprezentował pierwszy odcinek historycznego programu na YouTube, którego premierę szwedzcy metalowcy zapowiedzieli na początku roku. Na pierwszy ogień poszła bohaterska bitwa polskich żołnierzy w czasie II wojny światowej!
Po nagraniu 8 albumów opowiadających o wielkich wojnach, bitwach i powstaniach członkowie Sabaton doszli do wniosku, że wiedzą już wystarczająco dużo, by stworzyć kanał historyczny. W niespełna miesiąc po zaanonsowaniu projektu na YouTube pojawił się pierwszy odcinek dokumentalnej serii, którą Szwedzi zamierzają przybliżyć fanom tematy swoich utworów
Pierwszy odcinek serii spodoba się fanom z Polski. Zespół zaczął bowiem od wydarzenia związanego z historią naszego kraju. Odcinek „The Battle of Wizna” to nawiązanie do Obrony Wizny, określanej mianem „polskich Termopil”. Bitwa rozegrała się w dniach 7-10 września 1939 r. Polscy żołnierze starli się w niej z przeważającymi siłami niemieckimi, które nieuchronnie parły w stronę dalszych rubieży kraju. Obronie Wizny Sabaton poświęcił utwór „40:1” z płyty „The Art of War” wydanej w 2008 r.
Rolę gospodarza pierwszego odcinka historycznego programu metalowców rodem ze Szwecji przyjął Indy Neidell, amerykański historyk i YouTuber, autor autorskiego kanału The Great War Channel.
Cały odcinek udostępniamy poniżej.
Przypomnijmy: wkrótce Szwedzi otworzą również nowy rozdział własnej historii. Zespół zapowiedział, że w 2019 r. wyda nowy album.
– Jesteśmy na etapie nagrań – informował niedawno Joakim Brodén, frontam Sabaton.
Ostatni album szwedzkiej formacji , „The Last Stand”, ukazał się w 2016 r. Co ciekawe, począwszy od 2005 r. i debiutanckiej płyty „Primo Victoria”, Sabaton nigdy nie kazał fanom czekać na nowe wydawnictwo dłużej niż 2 lata. Dlaczego tym razem okres oczekiwania jest dłuższy?
– Trasa promująca „The Last Stand” wywiodła nas dosłownie wszędzie – w niedawnym wywiadzie dla TV War tłumaczył Brodén. – Wcześniej nie graliśmy tak dużo w Ameryce Południowej, Ameryce Północnej i w Azji, dlatego byliśmy w stanie wydawać płyty co 2 lata. Teraz, kiedy gramy też np. w Australii, niestety trochę się to przeciąga.
– Spokojnie. Nie zamierzamy być zespołem, który wydaje album raz na 8 lat – fanów uspokoił lider Sabaton.
Sabaton to jeden z headlinerów powracającego po latach Mystic Festival. Zespół wystąpi drugiego dnia festiwalu – 26 czerwca. Tego samego dnia zagrają też m.in. Within Temptation, King Diamond i Emperor.
Płyty, koszulki, bluzy i pełną ofertę merchu Sabaton znajdziecie na RockMetalShop.pl via [link]
fot. pitpony.photography (CC BY-SA 3.0)