Największy przebój Red Hot Chili Peppers dołączył do „Billion Vievs Club”. Utwór w serwisie YouTube odtworzono już ponad miliard razy, a licznik wyświetleń cały czas bije.
Red Hot Chili Peppers mają w dorobku przynajmniej kilka hitów, ale miliard wyświetleń jednej piosenki na YouTube to coś, czym może pochwalić się bardzo niewielu artystów. Jeśli chodzi o wykonawców rockowych i metalowych, jak dotąd do „Billion Vievs Club” załapali się Metallica, Guns N’ Roses, Nirvana, AC/DC, Linkin Park, System of a Down, Bon Jovi, Evanescence i Audioslave. „Papryczkom” właśnie udało się dołączyć do tego grona. Wszystko za sprawą superprzeboju „Californication”.
Utwór pochodzi z płyty „Californication” wydanej w 1999 r. Album spowodował eksplozję popularności Red Hot Chili Peppers. Po jego wydaniu kalifornijska kapela stała się wielką, międzynarodową gwiazdą, na dobre znajdując sobie miejsce w muzycznym mainstreamie. Dużą rolę odegrał w tym singiel „Californication”, który do dziś pozostaje najpopularniejszym numerem grupy.
Popularnością nie mniejszą od samego singla „Californication” cieszył się towarzyszący mu teledysk, zrealizowany w formie grafiki 3D i do złudzenia przypominający prawdziwą grę komputerową. Główną rolę zagrały w nim awatary członków Red Hot Chili Peppers. Co ciekawe, niedawno powstała gra komputerowa inspirowana klipem do „Californication”. Jej stworzenia podjął się niejaki Miquel Camps Orteza, fan Red Hot Chili Peppers z Hiszpanii, na co dzień zajmujący się programowaniem w Unity.
CZYTAJ TEŻ: POWSTAŁA GRA NA PODSTAWIE TELEDYSKU „CALIFORNICATION” RED HOT CHILI PEPPERS
„Californication” z pewnością nie zabraknie w setliście Red Hot Chili Peppers podczas nadchodzących koncertów. Po powrocie gitarzysty Johna Frusciante do składu zespołu Red Hot Chili Peppers wydali aż dwie płyty. Materiał z „Unlimited Love” i „Return of the Dream Canteen” grupa będzie promować na trasie, która zahaczy również o Polskę. Amerykanie 21 czerwca 2023 r. wystąpią na stadionie PGE Narodowy w Warszawie, a ich gościem specjalnym będzie Iggy Pop. Wydarzenie organizuje agencja Live Nation.